Wednesday, November 3, 2010

Padamu Allah Kuserahkan Segalanya

Tika gelora kerinduan mencengkam kalbuan jiwaku,
Hatiku berolak protes mahu mendampinginya,
Namun,titik kenodaan itu berjaye ditentang oleh keutuhan imanku,
Syukurlah aku masih ditetapkan iman diteguhkan akidah,
Tiap kali ku pejamkan bebola penglihatan mataku,
Tiap kali itu jualah bayangmu hadir meniti di imbasan mimpiku,
Takku nafikan lagi daku memang merindui dia,
Namun,ku cepat2 kembali kpd keteguhan pegangan landasan syariat agamaku,
Ya Allah, selamatkanlah hambamu yg lemah ini,
Jgn Kau hhinai aku dlm kencah kemaksiatan durkaMu,
Kerna aku masih menggarapkan impian cita syurga nan indahmu,
Ku mengerti kemewahan mainan duniawi ini hanya bayangan ilusi sementara,
Hanya boneka kabusan kaburan kawalan si durjana iblis,
Justeru, pautilah aku dr kelemasan lautan pesongan pd tauhidMu,
Temboktilah diriku dr terus hanyut mencintai insan lain,
Kerna ku tahu cinta hakikiku haknya hanyalah milik tali hubunganMu,
Biarlah aku terseksa sementara didunia dr merana duka diazab di akhirat kelak,
Yg ku mampu hanyalah menghulurkan qalam bicara bait2,
Rintihan luluh jiwaku menerusi konteks hadiah doaku utkmu,
Pada wasilahNya agar dikau bahagia sepanjang renjauan hayatmu,
Agar dikau bertemu jodoh hidup sempurna impian mu kelak,
Semoga dikau bahagia disisi dampingannya lalu dipimpin ke jln kebenaranNya
Doaku akan sentiasa mengiringi jaulah renjauan kembara hidupmu dgn seribu keberkatan,
dan hanya satu pintaku agar jgnlah dikau menantikn pd detik lamaranku,
Bagi jodohdirimu..hanya berpeganglah pd kataku ini,
Andai sudah termaktub di luh mahfuz itu bahawa jodoh sucimu  bersamaku,
Takkan kemana ketentuan itu..bersabarlah dan panjatlah doa pdNya,
Namun, jika yg terutus jodohmu bukan diriku,
Aku tetap redha walau dihimpit sejuta kepasrahan,
yg ku harapkan hanyalah satu pintaan pengabulan buatmu,
Agar walau terhanyut berkuruk detik waktu dan terlanda gelombang halangan ujian
Janganlah sedetipun dikau melupaiku selamanya..
Dalam kesepian bicara,aku sembunyikan perasaan cintaku,
Dan jujurnya dikau pernah menggetarkan hati ini,
Bukanlah aku mahu berego dan sombong,inikan pula berkhianat pd cintamu,
Cuma aku tidak mahu membawa layaran ini pd jalan durka kemungkaranNya,
Inilah buktinya cintaku pdmu hanya atas nama kesucian panji Islam,
Semoga Ilahi merahmati ikatan talian ukhuwah ini di atas paksi rahmat dgn penuh keredhaanNYA..

1 comment: